Реєстрація Доступ без реєстрації
 

Заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІст. № 32

 Вінницької міської ради»

Матеріал підготували:

Атаманюк Л.П. (вища категорія, вчитель-методист)

Заграй О. Г. (спеціаліст, ст. вчитель)

Тюніна Р. А. (вища категорія)

Сало С. В. (вища категорія)

 

Комп’ютерне забезпечення

Потапенко Н. І.,

Відмінник освіти України

вчитель вищої кваліфікаційної категорії

вчитель-методист ЗШ № 12

 

«Виноградар і змія»

Болгарська народна казка

Коли щось робиш, думай і про наслідки

          - Добрий день, друже. Ми з тобою знайомились з казками народів Європи. 

          Ти читав російські, польські, білоруські казки.

         Сьогодні ти прочитаєш болгарську народну казку.

 

         Але спочатку пограємо в гру «Яке слово зайве».

вино
виноградник
виноградар
змія
зміїний
зміїне

- Молодець, ти вже здогадався, що зайві слова відповідають на питання хто?

    Так називається казка, яку ти прочитаєш у своєму підручнику.  «Виноградар і змія» 

 

 

- Як ти гадаєш, Хто такий виноградар?

людина, яка малює виноград
людина, яка їсть виноград
людина, яка вирощує виноград

Хвилинка-цікавинка

         А чи знаєш ти, що розміри змії весь час змінюються.

Вона росте, але шкіра її на відміну від людської, не встигає розтягуватися.

І саме тому змія міняє шкіру, обдираючи її об гілки.

Під старою шкірою вже виблискує нова.

 

 

Тепер зробимо вправи на розчитування. Прочитай слова на одному диханні.

щось                    дійшов                 собі

бачиш                  оддалік                минуло

вкусила                хвостата            каміння

відновитися        надумавши          розгнівалась

 

Прочитай першу частину казки на с.98

         Дай відповіді на запитання

1. Де жила змія? 

у винограднику
під кущем
у купі каміння

2. Чому чоловік дав змії молоко?

надумав зробити добро
хотів врятувати від голоду
вона його про це попросила

3. Скільки часу вони дружили?

тиждень
багато років
день

Тепер прочитай другу частину казки.

Вибери серед наведених нижче ті риси характеру, які виявилися у вчинку сина виноградаря.  


щедрість
жорстокість
милосердя
жадібність
доброта
щирість
бажання легкої наживи
скупість

Прочитай третю частину.

 

Вибери прислів’я, яке передає головну думку казки.

Коли щось робиш, думай і про наслідки.

Від доброго слова і лід розмерзає.

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.


         Молодець! Ти гарно попрацював. А наостанок вибери той план, який передає послідовність дій казки.

   а)  1. Злочин.

        2. Дружба виноградаря і Змії. 

        3. Не може відновитися колишня дружба. 

 
 
 

 

    б) 1. Злочин.  

         2.  Не може відновитися колишня дружба.

         3.  Дружба виноградаря і Змії.


    в)  1.  Дружба виноградаря і Змії.  

         2.  Злочин. 

         3. Не може відновитися колишня дружба. 

а
б
в

Дякуємо за старанність.



В системі: гості(1), користувачі
© ЛІКТ 2008-2025